De ce ai nevoie de un voiceover?

Trăim o perioadă în care conținutul audio devine din ce în ce mai important. Vocea este elementul cu ajutorul căruia ne facem auziți și care ne ajută să ne impunem punctul de vedere atunci când este cazul. Astăzi în social media vocea este cu atât mai importantă pentru că reușește să completeze și să pună punctul pe “I” conținutului de tip video.

Dacă ești un antreprenor conștient de forța internetului și care dorește să vândă și să își crească brandul, atunci ai nevoie cu siguranță de serviciile unui voiceover!

Înainte să aflăm de ce are nevoie un businnes de un voiceover ar fi bine să știm clar ce este un voiceover, cine sunt voiceoverii și ce călități trebuie să întrunească un voiceover?

 

Ce este un voiceover?

Sunt sigur că știi deja ce este un voiceover dar ca să fie totul limpede pentru toată lumea, voiceoverul este acea persoană care citește o reclamă, o carte audio, un material e-learning, dublează vocea unor personaje dintr-un film și așa mai departe. Voiceoverul nu se vede niciodată dar se aude întotdeauna.

 

Cine sunt voiceoverii?

Nu știu cine sunt pentru că nu îi cunosc pe toți. Glumesc în mod evident. Nu există neapărat o regulă care spune că un voiceover trebuie să provină dintr-un anumit domeniu. Dacă vocea ta are capacitatea să transmită un anumit tip de mesaj într-un mod clar și inteligibil, ai putea să devi chiar și tu un voiceover.

In general însă voiceoverii sunt jurnaliști, actori sau persoane publice a căror imagine și voce au un impact important asupra audienței. Adică e una să îți citească reclama Vasile și e alta să o citească Morgan Freeman. Da știu, l-aș alege și eu pe Vasile pentru că Morgan Freeman costă ceva mai mult.

 

Ce calități trebuie să aibă un voiceover?

Să nu bea, să nu fumeze și să nu joace la pariuri, nu? Nu. Aceste chestiuni chiar nu contează atâta timp cât vocea individului respectiv sună bine și trezește ceva în tine. Ideal e să trezească în tine ca și antreprenor feelingul că vocea asta merge perfect cu brandul sau cu produsul meu. Așadar, ce calitati trebuie sa aiba un voiceover bun?

  • să fie un vorbitor nativ al limbii în care este redactată reclama (nu este obligatoriu dar este ideal)
  • claritate în vorbire și pronunțare impecabilă, mesajul trebuie să fie foarte bine înțeles
  • puțin talent actoricesc și flexibilitate în a aborda o paletă diversificată de voci
  • capacitatea de a alege tempoul și ritmul potrivit în functie de mesajul promoțional
  • oricine merită o șansă dar experiența va conferi mesajului promoțional siguranță și încredere, așa că dacă ai această variantă alege un voiceover cu experiență în domeniu, banii tăi nu vor fi irosiți
  • o voce care să aibă ceva special, adică un element particular care să facă acea voce să sune special, e clar că tu ca și antreprenor ești cel care decide asta

 

Dincolo de aceste atuuri mai este foarte important să aveți o comunicare bună. E necesar ca voiceoverul să îți explice clar detaliile colaborării dar în același timp este necesar ca și tu să ai capacitatea să exprimi cât mai clar cea ce dorești de la persoana care îți oferă servicii voiceover.

 

De ce ai nevoie de un voiceover?

Dacă iți promovezi afacerea pe internet sau la tv e la mintea cocoșului că un mesaj video însoțit de către o voce bună are un impact mult mai mare decât un video acompaniat doar de un fond muzical și un text scris. Vocea potrivită într-o reclamă care are mesajul potrivit pentru ceea ce dorește să promoveze poate crea un efect de putere de convingere indubitabilă.

Adică cu toții avem reclame pe care le vedem la tv care ne plac și care nu ne plac, nu-i așa? Ei bine cele care ne plac sunt bine făcute și au o doză mare de compatibilitate între mesajul video și cel audio, prezentat de către voiceover.

 

Care este concluzia clară a ceea ce spun?

O voce bună, care are calitățiile prezentate mai sus în acest articol, care citește mesajul potrivit, are capacitatea să convingă audiența să cumpere ceea ce oferi. Sigur că și produsul sau imaginea pe care o promovezi trebuie să fie necesare și utile realităților pieței căreia te adresezi dar o reclamă bună cu o voce convingătoare are capacitatea să genereze vânzări

Un voiceover care se mulează perfect pe imaginea afacerii tale poate deveni în timp vocea brandului tău, o parte importantă și indispensabilă a acestuia. O parte care va contribui din plin la succesul pe care îl urmărești.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *